Sunday, June 20, 2010

Drama Menjengkelkan Cote D' Avoire


Rentak Brasil selaku pasukan feveret semakin bertenaga apabila membelasah Ivory Coast 3-1 di Stadium Soccer City Johannesburg. Walaupun begitu perlawanan seterusnya nanti menentang Portugal bakal menyaksikan ketiadaan kaka' kerana lakonan mantap pemain skuad bimbingan Erikkson akibat dilayangkan kad merah. Sudah tibanya Luis Fabiano bersinar dengan menjaringkan dua gol pada minit ke 25' dan minit ke 50'. Permainan menjadi semakin rancak apabila Elano' menyempurnakan hantaran kaka' pada minit ke 62'. Ivory Coast tidak pulang dengan tangan kosong dengan gol saguhati jaringan Drigba pada minit ke 79'.

Para pelakon Ivory Coast memulakan pergambaran mereka semasa permainan berkisar 10 minit sebelum wisel penamat dibunyikan. Aksi tolak - menolak, sumpah - menyumpah dipamerkan. Aksi klimaks komplot mereka adalah sewaktu kaka' dibuang padang pada minit ke 85' kononya siku terkena muka.

Seperti perlawanan lepas, line - up skuad Brazil adalah seperti sedia kala. Hanya Dani Alves masuk sebagai pemain gantian menggantikan Elano yang juga menjadi mangsa komplot lakonan arahan Erikkson dibantu anak-anak buahnya.

Bagaimanapun, dengan kemenangan kedua ini, pasukan Selecau ini secara outomatik layak ke pusingan yang seterusnya.

No comments: