Monday, April 12, 2010

10 Malapetake Pemindahan Pemain Liga Perdana Inggeris 2009-2010


10-Gabriel Obertan (Man Utd)

dengan bentuk kepalenyer yg unik, tidak hairanlah beliau jarang sekali diturunkan oleh pak Alex..hanya 6 perlawanan liga sahaja..dengan yuran pemindahan 3 juta pound, fan man utd hanyalah mampu menunggu bile si kepale unik ini akan bersinar ataupun akan kekal malap..

9-Stewart Downing (Aston Villa)


kononnya diwar-warkan sebagai bintang baru pemain tengah England..Tidak hairanlah beliau baru berusia 25 tahun dan bukan muka baru dalam liga perdana inggeris..Dengan yuran pemindahan 12 juta pound dari Middlesbrough ke Villa merupakan pilihan yang tepat..Hakikatnya, sentuhannya semakin tumpul dan bukanlah pilihan utama pertengahan villa..


8-Nikola Kalinic (Blackburn Rovers)

Penyerang kelahiran Croatia ini hanya baru menyumbat 2 gol sepanjang musim ini yang merupakan satu kehinaan sebagai penyerang dengan yuran pemindahan 6 juta pound..satu pelaburan blackburn yang tidak membuahkan hasil..


7-Kamel Ghilas (Hull City)

kamel?siapakah beliau?mesti smua tertanye-tanye..beliau hanya mampu menyumbat 1 gol daripada 16 perlawanan dengan yuran pemindahan hampir 2 juta pound..


6-Sotirios kyrgiakos (Liverpool)

pemain kelahiran Greek pertama menyarung jersi Liverpool dengan yuran pemindahan 2 juta pound tetapi mungkin terpakse pulang ke kampung halaman disebabkan prestasinya yang tidak begitu memberangsangkan.

5-Jason Scotland (Wigan)

2 juta pound untuk memperoleh pemain trinidad & tobago ini dan yang menyedihkan lagi perlu menunggu gol pertamanya..berbaloi-baloi..


4-Patrick Viera (Man City)

Bekas captain Arsenal ini kelihatan tidak bermain pada kemuncak prestasi beliau apabila mendapat kad merah pada beberapa perlawanan awal beliau bersama Galacticos Epl ini..


3-Mido (West Ham)


Pemain dari golongan keluarga kaya tetapi merupakan antara pemain yang menerima gaji terendah liga perdana ingeeris iaitu 1000 pound setiap minggu..


2-Roque Santa Cruz (Man City)


Pemindahan dari Blackburn Rovers ke Galacticos EPL dengan yuran 17.5 juta euro hanya mampu memberikan 4 gol daripada 19 perlawanan..kini beliau hanyalah bermain dibawah bayang-bayang Tevez, Adebayor dan Bellamy..


1-Alberto Aquilani (Liverpool)



Pemain Itali ini hanya baru bermain 21 perlawanan disebabkan kecederaan buku lalinya pada awal musim..Sejumlah 20 juta pound yang dibelanjakan oleh liverpool nampaknya tidak membuahkan sebarang hasil..

-sumber goal.com-

11 comments:

abcdef said...

n1 ciplak goal.com

Anonymous said...

agak2 la aquilani 30 juta pound..
18 juta je kut...
nie hiperbola sgt dah nie..

Que said...

sori2..
silap info..

BujanG BahaGia said...

haha..anonymous marah nampak..betul tu, harga aquilani sebenarnya 2o juta pound...30 juta harga utk xabi alonso....abcdef, betul tu..bujang tau ni sumber dari goal.com.....biasala tu, maybe ni versi bahasa malaysia...=)

brandon flowers said...

awat muka kamel ghilas tu serupa cam ko Que?

BujanG BahaGia said...

Que smart kot brandon...

Anonymous said...

goal.com melayu... haha

Que said...

haha

BujanG BahaGia said...

Que jambu mcm brandon gak...budget hebat...

Que said...

bujang bujet bahagia..

brandon flowers said...

ok la tu... bujang nk sedapkan hati dia yang gundah gulana..