Saturday, April 3, 2010

Analisis Perlawanan Arsenal VS Barcelona ( 2-2 )




Arsenal line up:

Alumnia

sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Fabregas(Captain)-Diaby

Nasri-Song-Arshavin

Bendtner


Barcelona Line up:

Valdes

Dani Alves-Pique-Puyol(Captain)-Maxwell

Busquets

Messi-Keita-Xavi-Pedro

Ibrahimovic


Formation
Kedua-dua Manager menyenaraikan barisan yg paling kuat boleh mereka tampilkan pade perlawanan pertame quarter final UCL yang telah berlangsung di homeground Arsenal stadium Emirates. Arsene Wenger dan Pep Guardiola pada malam itu telah menerap formasi 4-3-3 bagi kedua-dua pasukan.

Arsenal FC
Gawang pasukan Arsenal akan dikawal oleh penjaga gol Sepanyol, Manuel Almunia yang sebelum ini mengalami kemerosotan prestasi pada permulaan musim ini sehingge memakse Arsene Wenger menurunkan penjage gol ke-3 Vito Mannone. Di bahagian tengah pertahanan akan dikemudi oleh duo Arsenal, Vermaelen dan Gallas. Left dan right flank akan dipelopori oleh duo France, Clichy dan Sagna. Bahagian midfield seperti biase yg ditampilkan oleh wenger, shield bagi pertahanan akan dipertanggungjawabkn kepade Alex Song dan playmaker akan diketuai oleh Fabregas dan Diaby. Left winger akan dijayekan oleh Samir Nasri, manakala right winger akan dimeriahkan oleh Arshavin. Serangan Arsenal akan diberikan kepade Gergasi Danish, Nicklas Bendtner.

FC Barcelona
Gawang Barca akan ditugaskan kepade Victor Valdes yang berjaye memaintain prestasi beliau bagi mengekalkan beliau untuk berade dikesebelasan utama. Bahaagian pertahan akan dibarisi Alves-Pique-Puyol-Maxwell. Seperti ape yang anda sedie maklum, Pique pernah menyarung jersi Manure dan berjaye memenangi UCL bersame Manure dan Barca. Bahagian midfield akan diketuai oleh Maestro Sepanyol, Xavi dan dibantu oleh Busquets dan Keita. Bahagian wing kiri , didominasi oleh Lionel Messi a.k.a Messiah. Messi yang telah memenangi Player of the World bagi tahun 2009 pasti akan berazam untuk mengekalkan reputasi beliau sebagai permain terhebat tahun 2009. Wing kanan akan dikemudi oleh Pedro, pemain mude yg semakin menyerlah akhir-akhir ini. Kehebatan beliau mengucar-kacirkan right flank pasuakan lawan telah berjaye mengetepikan Thierry Henry daripade tugasan winger kanan. Bahagian serangan akan ditugaskan kepade pemain kelahiran Bosnia, Zlatan Ibrahimovic.



Match up


Babak pertame:
Didominasi oleh Barca, banyak peluang tetapi dipersie-siekan oleh mereka yang tamak dan suke maen keling. Ibrahimovic boleh dikatekan asyik dapat peluang aje tapi kasihan sepak asyik bersepah aje. Messi kuat dribble dan berjaye dribble tapi malang rembatanye slalu saje diselamatkan Alumnia. First half kredit to Alumnia.


Babak kedue:
Gol awal dari Ibrahimovic, pada minit ke-46 dan 59. Gol pertame, Ibra mengelob bola melepasi
Alumnia setelah berjaye mengawal hantaran jauh dari Pique. Song gagal memarking Ibra sebaiknye dan Clichy telah kelua dari posisinye, SUATU situasi yg mengecewekan Wenger.
Gol kedua, Xavi berjaye meletak namenye sebagai pengassist setelah floating ball nye berjaye dikawal oleh Ibra yg melepasi perangkap offside Arsenal dan menjaringkan gol ke-2 Barca. Seperti gol pertame, kesilapan Clichy dan Song.









Gol-gol Arsenal hadir pada minit ke-69 dan 85. Gol pertame telah dijaringkan oleh Theo Walcott setelah mendapat through ball dari Bendtner. Kelajuan dan stamina anjing beliau telah berjaye mengatasi Maxwell yg cube menghalang beliau dari mendapatkan hantaran Bendtner.Gol kedue hadir pada akhir 10 minit, hantaran Walcott berjaye ditanduk oleh Bendtner kepade Fabregas. Fabregas mengawal dengan baek dan kekasaran telah berlaku. Puyol mengapit kaki Fabregas ketike beliau cube menjaringkan gol. Red card untuk Puyol dan Penalti untuk Arsenal. Penalti diambil oleh Fabregas dan berjaye disudahkan. 2-2 Arsenal vs Barcelona.




















2 comments:

BujanG BahaGia said...

stamina anjing..haha

Brontorquer@Mr. Aiman said...

bendtner lak
stamina badak liar