Monday, April 5, 2010

preview: barcelona - arse nal



salam sejahtera.

pada pagi ini, akan berlangsung perlawanan timbal balik kedua antara barcelona dan arsenal. pada 1st leg yg lalu, pertembungan antara kedua-dua team ini berakhir dengan jaringan seri 2-2. ini bermakna kelab catalan itu berjaya mengaut 2 goal away yg sgt berharga.
lets look at the possible line up on this 2nd leg, shall we?

ARSENAL
beberapa kecederaan mungkin menyukarkan misi mustahil arsenal bermain di catalunya. ketiadaan arshavin akan mencacatkan jentera counter attack arsenal. fabre pula mungkin akan dicover oleh nasri, seperti yg ditunjukkan semasa menentang porto di emirates dulu. tetapi kerisauan melanda apabila fulkrum midfield, song dan defensive leader gallas tidak dapat bermain. jika kita imbau perlawanan 1st leg dahulu, kita dapat lihat bahawa barcelona telah melancarkan serangan mcm lahanat. penulis merasakan jika tiada ahmad song bilong team arsenal itu sudah hopeless. jadi utk 2nd leg ini, may god help you all.

serangan tertumpu kepada jumlah supply yang diterima bendtner. ternyata sebagai targetman, bendtner perlu menggunakan sepenuhnya peluang (kalo ada peluang). utk kes walcott, dia perlu terus menyesuaikan diri jika bermain first.

FC BARCA
ketiadaan pique dan puyol dgn mudah digantikan oleh milito dan marquez, ataupun chygrynskiy. tetapi mungkin ini point yg boleh diexploit oleh anak buah arsene. di bahagian midfield, busquets mungkin akan dikekalkan kerana toure injured. dan berita mengatakan iniesta mungkin atau tidak mungkin diturunkan. tapi kalo dia turun saya menyarankan fan arsenal supaya lebih baik prepare untuk cm quiz ataupun presentation pcs dari tengok bola. tapi ada berita agak baik sikit disitu iaitu ibracadabra tidak dapat bermain kerana injured. jadi mungkin akan digantikan ngan bojan. messi pula mungkin akan berubah menjadi lebih aktif kerana padang nou camp ternyata lebih besar dari emirates.

kerana ini ialah blog big4 saya perlu sokong kelab epl. tapi apakan daya saya perlu berpijak di bumi yang nyata.

prediction: barcelona 4-0 arsenal
(bojan, messi, pedro, iniesta)-(kurrkurr)

saya syafri melaporkan dari bilik berita big4.

sempat bergambar dengan messi dibilik persalinan

4 comments:

inspirasi arjuna said...

patut ko tnya ak camner nk bg nampak natural edit gmbar muka....

BujanG BahaGia said...

brandon da makin pandai photoshop

Que said...

shafri la..
bkn syafri..
ke saudara kembar?

amin said...

sengal tul...adeh2..